Igor

IGOR e un IJ Jupiter 4, deşi după chiulase mulţi ar putea spune că e 3.

Cum a ajuns la mine?

Prin 2010, convins de utilitatea unei motociclete şi fiind „setat” pe găsirea unei „socilaiste”, căutam ceva care să-mi convină ca şi calitate, ca şi preţ.

Într-o seară „bijuteream” calculatorul unui prieten care locuieşte aproape în cartierul meu. După ce-am terminat, stînd la nelipsitul pahar de vin cu care se omenesc oamenii prin părţile astea, am aruncat la plesneală întrebarea „nu ştii vreo motocicletă mai veche?” la care mi-a răspuns: „de ce n-o iei pe a lu’ cutare?” indicîndu-mi o motocicletă lăsată în părăsire sub un gard….

Şi a doua zi pe lumină m-am dus să inspectez problema mai de aproape. Ştiam de ea, însă nu îi dădusem mare importanţă pînă atunci.

Bun, era cum se vede, însă ceea ce m-a făcut s-o cumpăr au fost… jantele, după cum se vede raritate.

Am luat legătura cu proprietarul de drept, am stabilit suma de „zăce milioane da’ numa săptămîna asta” şi am achiziţionat-o.

Ca probleme, pe lîngă şaua putredă  la toate capitolele, s-au mai adăugat ulterior bordul distrus de tot, iar frîna pe faţă NULĂ toată, adică pe lîngă o improvizaţie formată dintr-un pistonaş de aluminiu în sertarul pompei cu lichid pe ghidon, furtun crăpat şi etrier ovalizat; furca faţă, deşi se voia pe aer, era PLINĂ cu apă, una din bobine de Dacia.

Însă plusurile: părţile cromate în stare impecabilă, iar motorul – sovietic trainic, fiabil şi robust, abia ieşit din RK înainte de părăsire.

L-am împins aşa cum se vede vreo sută de metri în curte, l-am gîdilit puţin cu bruma mea de cunoştinţe de pe atunci şi… l-am pornit:


După asta l-am desfăcut pentru recondiţionare şi… modificare. I-am vopsit cadrul cu vopsea la spray 🙂

Am găsit pe forumul motociclistic anunţuri cu piese de IJ Yunker: o furcă faţă, scăriţe, şi un rezervor de IJ56.

Le-am montat provizoriu şi începea a arăta cam cum îmi plănuisem:

….şi aşa a rămas pînă acum, din motive financiare sau ocupat cu hîrburile alelalte.

        

Dar odată cu venirea primăverii, am planuri mari pentru el. Aplicarea unui strat siliconic pe cadru, o vopsire profesională la elemente, comenzi avansate, instalaţia electrică refăcută….

HAI PRIMĂVARĂ HAI !

Reclame
Categorii: MOTO | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Igor

  1. Pingback: CYKA (Suka, sau Căţaua) | racitcuaer

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: