Retrobike Foşani, 29-30 iunie 2013

Deşi faţă de anul trecut participarea a fost mult mai slabă, a fost frumos şi anul ăsta…

Planificarea a fost să-mi prezint Nipra gata şi vopsită, eventual cu ataş cu tot… însă, vorba aia, socoteala de acasă…

Nu am vrut să stau cu două hîrburi desfăcute în ogradă şi să merg pe jos (gogoman, am uitat că am şi maşină (chipurile) şi n-am luat-o în calcul). Aşa că am hotărît că în săptămîna Focşaniului desfac faţa de pe IJ s-o trag pe Nipră. Ceea ce am şi făcut, marţi. Însă incompatibilitatea rulmenţilor de jug şi serviciul m-au mai amînat o zi. Aşa că m-am trezit cu o faţă desfăcută, două motociclete dezmembrate şi un mare „fututi” în creier…

Pînă la urmă, ca un inginer demn de tot disrespectul ce mă aflu (cîş dihanie!) am măsurat dimensiune interior-exterior şi am descoperit „rulment de sarcină radial-axială, cu inelul interior sau exterior demontabil” – denumire tîmpit de savantă pentru un banal rulment conic… cod 45449. ATENŢIE! Nu este caz general, este caz particular care s-a potrivit la axul meu de 29, soclul de 51. NU ESTE MĂRIME UNIVERSAL VALABILĂ.

Aşa… faţa pe Nipră montată, cu necesarul de pînză de flex risipită pe decupatul necesar al jugului superior şi al piuliţei. La final a ieşit treabă bună. Garantată. Eu cu siguranţa mea nu mă joc (contrar aparenţelor).

2013-06-27 18.17.42

Bun.

Între timp, Nipra primise setul nou de reparaţie (şubăre, şurub reglaj aer, jigloare, cui ponto, plutitor ş.cl.) în carburatoarele murato-spălate în Decarbusolv. Plus acumulatorul nou 12V-12Ah. Suficent pentru pornirea la demaror. Cu aprindere nouă originală. Pornirea de probă se poate studia aici:

Aşa… şi cu astea fiind zise, chiar dacă erau „în pionieze”, mă tenta gîndul să particip cu ele aşa….

Între timp am montat şi o furcă originală pe IJ.

Vorba era cu prietenul Florin să meargă el cu IJ-ul şi eu cu Nipra.

Însă, iarăşi, socoteala de acasă… sîmbătă dimineaţa, după serviciu, eram rupt de ochi.

La propriu.

O aşchie de lemn, ori un şpan metalic sărit în urma prelucrărilor, combinat cu „m-a tras curentul”, m-a făcut de comandă.

Sămbătă dimineaţă la ora şase aveam ochiul drept doar cu numele, iar orice tentativă de a vedea lumina zilei cu cel stîng se lăsa subit cu o săgetare acută direct în creier. Nu mai spun de durerea permamentă în toată jumătatea dreaptă a capului. Combinată cu o curgere abundentă din nas, alăturată sporadic cu ceva hemoragie nazală (ce hal de curent o fost frate?!?!? Dacă mă încingea Bute cred că scăpam mai ieftin…)

Bun aşa rău… ca la cîcatul de sat de Huşi, mori cu zile. Vizita matinală la serivicul primiri urgenţe rămîne cu rezultat tot aşa. Pe ideea „n-avem ce vă face” – medicul, tînăr, măcar a fost amabil şi corect, şi asta fără a „îndesa în buzunar”, ceva se vede că s-a schimbat cît de cît în conduita lor.

Medicii oftalmologi sunt admirabili, superbi, dar… lipsesc cu desăvîrşire. Poţi să mori cu zile, ei sunt  de găsit doar două ore pe zi, şi doar cîd au chef. Aşadar, altă soluţie decît îndurat chinurile lui Cristos pînă la ora şapte jumătate cînd deschide o farmacie… farmacista foarte drăguţă… şi la propriu şi la figurat… îmi dă tratament deşi obişnuit (Nurofen – dar îl iau la curaj în doză dublă!! ce aveam de pierdut?), îmi pune şi picături în ochi. Care au făcut minuni incredibile, peste douăzeci de minute eram perfect funcţional de parcă n-am avut nimic!!! Încredibil…

Cu aşa curaj, mergem acasă şi ne năpustim pe motociclete.  Florin îşi face IJ-ul – montează roata faţă şi reglează frîna, eu mai căblăresc la Nipră.

Rezultatele de probă, în jurul orei zece, ne aduce la concluzia că – deh, muncă făcură în grabă, fără răbdare – IJ-ul nu are frîne iar Nipra este prea „în pionieze”. Ochii încep să mă doară iar, şi gîndul pilotatului mă face să-mi fie frică să nu mă ia curentul iar. Başca, începe să şi bureze…

Aşa că aruncăm bagajele de campare/îmbrăcare în Cielo şi pornim încolo nu „pe”, ci „în”. Anul ăsta, poate vom fi iertaţi.

După două ore de drum şi cumpărături, ajungem la locul faptei. Campingul de la Vînători Focşani, sau plaja de la Putna.

Tocmai se pleca într-o paradă firavă – două sau trei „socialiste” şi cinci „japoneze”.

Între timp noi am campat. Şi ne-am regăsit şi cu prieteni. Cunoscuţi deja. Sau, am cunoscut prieteni dragi sufletului – a făcut-o şi pe asta că mi-o promis-o de mult timp 🙂

GEDSC DIGITAL CAMERA

După asta, IJ-ul unui participant făcea belele. Mă furnica în buricele deştelor şi am căşunat pe ambreiajul lui. L-am desfăcut, l-am verificat – se prezenta într-o stare bună în ciuda funcţionării îndelungate cu ulei insufucient, l-am montat, l-am reglat, l-am probat. Impecabil. Însă acum, altă belea: cutia de viteze.

Altă surpriză.

La demontare găsesc o furcă selectoare RUPTĂ.

După ce a sosit şi asta adusă de un băiat, deşi tînăr, om de bază prin seriozitate şi caracter, în comunitatea „socialiştilor”, i-am încheiat cutia înapoi, ca să aud comentariul său satisfăcut după probă ” DA! acum am şi a doua 😀 ”

Asta e, îmi încolţise ideea de a mă îmbăta dacă mă simţeam mai bine – ca orice motorocker care se respectă, la întruniri :)) nu mi-a ieşit :)) tot ce ştiu să fac mi-a ieşit :)))

Participarea de retrobike…. cum am spus, slăbuţă, faţă de anul trecut. M-am pozat cu cele prezente – singura poză care nu apare e cea cu un Simson AWo .

Vă las să admiraţi poze. În momentul În care intru în posesia celorlalte poze incriminatoare o să le postez.

GEDSC DIGITAL CAMERA GEDSC DIGITAL CAMERA GEDSC DIGITAL CAMERA GEDSC DIGITAL CAMERA  GEDSC DIGITAL CAMERA  GEDSC DIGITAL CAMERA GEDSC DIGITAL CAMERA GEDSC DIGITAL CAMERAGEDSC DIGITAL CAMERAGEDSC DIGITAL CAMERA  GEDSC DIGITAL CAMERA

Reclame
Categorii: Uncategorized | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Retrobike Foşani, 29-30 iunie 2013

  1. Sper ca la Sambata ajungi cu atasul. Ia-i si pe baietii cu restul de comuniste, in special Uralul ala mi-ar placea sa-l vad. Macar esti sanatos acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: