Operaţie în suspensie de IJ

Zilele astea aproape mă dădea parşivenia de pămînt… mai ales în curbe.

Ieri am suit-o pe cric şi cînd plimb roata… ce să vezi? ditai jocul lateral de vreo 3-4 centimetri. Direct din basculă…

Azi am atacat problema.

Pentru a putea obţine bascula, trebuie demontate roata, prinderile inferioare ale telescoapelor, mecanismul frînii, carcasa foii.

GEDSC DIGITAL CAMERA

Beleaua era axul basculei uzat.

GEDSC DIGITAL CAMERA

Deştepţii de ruşi oricum au pus acolo bucşe de fier. Ce să amortizeze aia…

Aşa că am trecut la sistemul de bucşă cauciuc, folosit în mod normal.

După căutări, nu am găsit bucşă gata făcută încît să se potrivească la fix pe basculă. Însă am găsit nişte bucşuliţe mititele care stăteau numai bine acolo.

Însă axul vechi nu îl putem folosi. Aşa că gîndim alt sistem, cu alt ax.

Axul nou l-am fabricat la strung, din o bucată bună de OLC 78.

GEDSC DIGITAL CAMERA

Însă acest ax nu intră pe găurile originale de pe cadru, aşa că le majorăm….

GEDSC DIGITAL CAMERA

Bun. Deci acum avem ax. Găsesc o bucată de ţeavă de aluminiu pe mărime, din care să confecţionez partea interioară a bucşelor. Şi împreună cu buculişele, presează la marele fix..

GEDSC DIGITAL CAMERA   GEDSC DIGITAL CAMERA

Montat tot înapoi , nici urmă de joc.

Încă o operaţiune reuşită.

Categorii: MOTO | 5 comentarii

Navigare în articol

5 gânduri despre „Operaţie în suspensie de IJ

  1. costel

    Bravo Paulica, esti ”mester” imi place cum rezolvi problemele.
    si la al mei IJ am avut aceiasi problema dar am rezolvato mai usor. oricum bafta in continuare la surubarit.

  2. George-Valentin

    Ma lasi rece daca nu mai scrii noutati despre Oltcit… Soarele il mai ai?

    • ce e soarele?

      • George-Valentin

        Oltcit-ul acela gri, care avea numarul SUN. Il mai ai? Apropo, te rog sa-mi dai nr-ul tau de telefon ca sa tinem legatura, fiindca cu banul acela afurisit pe care l-ai primit pe nedrept e cam greu sa mai discutam.Iti multumesc.

Lasă un comentariu

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.